Dat de consument meteen wenst geholpen te worden zou geen probleem mogen zijn aangezien we daarvoor op vandaag de technologie ter beschikking hebben. Tijd is kostbaar, zowel voor de consument als de aanbieder. Beide partijen scheiden graag het kaf van het koren.

Bij Medialoft brainstormen we graag over hoe we kunnen inspelen op de wensen van de consument. Dit vertalen we naar prototypes die we in het echt kunnen testen. In ons vorige artikel 'De offline vitrine is jouw website' vind je reeds enkele voorbeelden over hoe je de consument die voor jouw vitrine staat kunt servicen. In dit artikel reizen we mee in de broekzak van de consument.

Plaats je in de rol van een zoeker die, tijdens een avondje uit, langs een pand wandelt dat te huur staat. De look, ligging, ... matcht volledig met wat je zoekt. Meer dan een foto nemen van het makelaarsbord, het pand manueel te gaan opzoeken online en evt een formulier invullen kan je niet doen. Je hebt tenslotte nog andere plannen die avond en met een beetje geluk herinner je nog dat pand morgenvroeg.

Stel dat er een sticker op de deur zou hangen: 'Dit pand virtueel bezoeken? Scan deze code!'. Na het scannen krijg je een pandpagina te zien met de focus op het beantwoorden aan jouw noden van dat moment:

Virtueel bezoek & foto's:

Je kan snel, ter plaatse, virtueel doorheen het pand lopen en foto's bekijken. Een eerste interessante filter voor zowel de makelaar als de consument: indien het niet matcht hebben beide partijen een plaatsbezoek uitgespaard.

Details:

Alle details rond opbouw (# slaapkamers, oppervlakte, ...), comfort (lift, airco, ...) en kosten zijn meteen raadpleegbaar.

Contact:

De consument klikt op de contact knop en op basis van de beschikbaarheid wordt ofwel een live chat geopend, ofwel een contactformulier. Tijdens de werkuren verschijnt er zelfs een knop om te telefoneren met de makelaar.

Herinner mij:

Na een avondje stappen is de kans reëel dat je dit pand vergeet. De consument kiest een tijdstip, een methode (email, sms, ...) en voorziet de nodige informatie. Op het gekozen moment verstuurd het systeem een herinnering. Als makelaar heb je meteen een lead waarvan je een uitgebreid profiel hebt (huurder, locatie, prijsklasse, type, ...).

Op basis van de werkwijze van je vastgoedkantoor kan je extra functionaliteit voorzien zoals 'Plan een plaatsbezoek'. Ook de flow kan geoptimaliseerd worden om uit elk bezoek een lead te halen met een uitgebreid zoekprofiel. Bij Medialoft kan je altijd terecht voor een brainstorm over jouw ideeën. Sterker nog: we slagen er altijd in om deze ideeën om te zetten naar de praktijk.

 

Is jouw vastgoedkantoor klaar om te innoveren? Zijn er concepten die je graag wenst uit te testen? Neem dan snel contact op!

  • Topics: Digitalisatie, Marketing

Klaar om te starten aan jouw verhaal?

Neem contact op en we vliegen erin!

Medialoft
Frederick Giƫt
BE0895.662.663